Gül Bahçesi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


(¯`•._.•♥♥ROSE GARDEN♥♥•._.•´¯)
 
AnasayfaPortalliLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Titanik Gemisi Neden Battı ?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Beyaz Melek
Administrator
Beyaz Melek


Mesaj Sayısı : 3485
Yaş : 57
Kayıt tarihi : 23/11/07

Titanik Gemisi Neden Battı ? Empty
MesajKonu: Titanik Gemisi Neden Battı ?   Titanik Gemisi Neden Battı ? Icon_minitimePtsi Kas. 25, 2013 11:52 am

Titanik Gemisi Neden Battı ? Mt4w


Tipi: Transatlantik
Sahibi: White Star Line
İnşası: Harland and Wolff Tersanesi, Belfast, İrlanda
Kaptan: Edward John Smith
Liman kaydı: Liverpool, İngiltere
Üretimi: 31 Mart 1909
Denize inişi: 31 Mayıs 1911
Sefere çıkışı: 10 Nisan 1912
Akıbeti: Saat 23:40'da buzdağına çarptı (14 Nisan 1912). Saat 2:20'de battı (15 Nisan 1912).
Enkazı 1985'te bulundu.


Genel Özellikler
Tonajı: 46.328 groston
Uzunluk: 882 fit 9 inç (269 m)
Genişlik: 92 fit 6 inç (28 m)
Yükseklik (azami): 63 metre (omurgadan direğin tepesine kadar.)
Güç: 24 çift-sonlu ve 5 tek-sonlu İskoç buhar kazanlarından 215 psi basınç. İki yandaki
pervaneler için iki adet dört silindirli üç genişlemeli karşılıklı hareket eden motorların
herbiri 16000 bg (12 MW) güç üretiyor. Merkez pervane için bir düşük basınçlı (7 psi civarında )
buhar türbini 18000 bg (13.5 MW) güç üretiyor. Toplam 50,000 bg (37 MW)
Tahrik kuvveti: İki, tunç, üç kanatlı, yan pervaneler ve bir, tunç, dört kanatlı, merkez pervane.
Hız: 23 knot (42,5 km/sa.) (26,4 mil/sa.)
İnsan Kapasitesi: 1912 - Toplam 2.223
Birinci Sınıf:329
İkinci Sınıfı:285
Üçüncü Sınıfı:710
Mürettebat:899

Avrupa'daki Sanayi Devrimi'nin bir sonucu olarak ortaya çıkan ve gittikçe makineleşen insanoğlunun doğaya en büyük başkaldırısı Titanik transatlantiğidir. Yapımına 1909'da başlanan gemi, 1911'de denize indirilmiş ve devrinin son teknolojisiyle üretilmişti. Gemi görünüm itibariyle son derece lüks, güzel ve bakımlıdır ancak içindeki sınıf ayrımlarının en belirgin olduğu dönemdir. Sanayi'yi ve üretimi elinde tutan burjuva 1.sınıf, orta kesim tüccarlar ve küçük sanayiciler 2.sınıf ve işçiler, yoksullar 3.sınıf yolcu kapsamında değerlendirilmekteydi. Titanik aynen bu insan katmanındaki gibi üst katlardan alt katlara kadar sıralanmıştı. Bunun yanı sıra geminin kazan dairesinde çalışan ve 24 saat boyunca kazanlara kömür atan işçiler sayesinde Titanik ilerliyor, dışarıdan lüks ve rüyaların gemisi olan transatlantik gerçekte bir köle gemisini andırıyordu.

İnsanoğlu'nun bitmek bilmeyen azminin bir neticesi ve doğaya başkaldırısı niteliğindeki Titanik gemisi, 10 Nisan 1912'de Britanya'da Southampton limanından hareket etmişti. 2,240 kişi gemiye rağbet etmiş, herkez bu devasa gemiyle Amerika'ya ulaşmak ve bir tarihe tanıklık etmek için geminin ilk seferini kaçırmamıştı. Döneminin buharlı gemi sistemine göre değerlendirildiğinde Titanik bir yenilikti. Genellikle gemilerin alt kısımları boş oluyor, alınan bir darbede içi anında suyla doluyordu. Ama Titanik'te durum farklıydı. Yeni tasarımcılar geminin alt kısmını boş bırakmak yerine belli aralıklarda bölmeler yerleştirdiler. Bu bölmeler acil bir durumda alarmlar aracılığı ile kaptan köşküne uyarı veriyor, köşkten ise cihazlarla bölmelerin kapakları anında kapatılabiliyordu. Bu durumda gemi su aldığında üst kattan yapılan herhangi bir müdahale neticesinde çok az bir kısmı su doluyor, kapatılan kapaklar suyun diğer bölmelere yayılmasını engelliyordu. Bu yeniliklerin yanı sıra Titanik'te ölümcül hatalarda söz konusuydu. Gemi'nin dış görünümünün güzelliğini kapatıyor gerekçesiyle can güvenlik filakaları mümkün olduğunca az sayıya indirgenmişti. Bunun yanında gemiyi küçük bir dümen idare etmekte doğal olarak bu kadar büyük bir transatlantiğin manevra kabiliyetini imkansızlaştırmaktaydı. Bu tasarım yenilikleri ve hatalarıyla birlikte gemi hızla yola çıkmıştı.

Gemi'nin yapım şirketi olan White Star Line'ın yöneticisi Bruce Ismay, tarih sayfalarına Titanik'in adını yazdırmak ve kısa süre içerisinde Amerika'ya varmak için geminin en son hızda ilerlemesi konusunda kaptan Smith'e baskı yapmıştı.

Titanik'in ilk seferinde tarihe geçen dramatik sonu hakkında bir sürü söylenti çıkmış ve yüz yıla yakın süredir hala tartışılmıştır. Ancak kesin olan Titanik'le ilgili enteresan bilgilerdir. İşte Titanik gemisi ile ilgili ortaya çıkan bilinmeyen ilginç kayıtlar ve gerçekler...

1-1898 yılında, Morgen Robertson (1861-1915) "Futulity" ismini koyduğu bir roman yayınlamıştı. Romanında hayali bir kurgu yaratan Robertson'ın, adını "Titan" koyduğu lüks gemisi okyanusta ilerlerken buzdağına çarpıp batıyordu. Üstelik gemiye "batması mümkün olmayan" gemi adını koymuştu. Titanik faciasından 14 yıl önce çıkarttığı bu roman resmen ilerideki bir facianın trajedik hikayesini anlatıyordu.

2-Titanik gemisinin kurtulanlar listesinde iki tane köpek vardır.

3-Titanik'te hiç kediye rastlanmamıştır. O dönem kediler şans getirmesi için gemilere alınırlar ve asla kontrol edilmezlerdi. Belki de bu gelenek devam ettiğinden Titanik'te kedi kaydına rastlanmamaktadır.

4-Titanik, New York'taki Empire State binasından daha uzundu.

5-Britanya'nın başkenti Londra'daki The Tower Bridge ile Titanik gemisinin ağırlığı ve uzunluğu aynıydı.

6-Titanik ilk tasarlandığı sırada aslında 3 bacalı olarak hesap edilmişti. Simetrik olarak hoş bir görünüm vermek ve "Güç ve Zafer"i simgelemek için 4 bacaya çıkartılmıştı. Gemi ilerlerken bu dördüncü baca hariç diğerleri faaliyetteydi.

7-Aslında Titanik ile ilgili hep söylenen 'batmayan gemi' sözü bir efsaneden ibaretti. Gemi'nin tasarımcıları su geçirmez kapılarından dolayı Titanik için 'pratikte batmayan bir gemi' tanımını kullanmışlardı. Ancak geminin tanıtımını yapmak ve dikkat çekmek adına geminin biletlerine bile 'batmayan gemi' ve 'Tanrı'nın bile batıramayacağı gemi' gibi ifadeler yazılmış, basın tarafından da halka ve tüm dünyaya duyurulmuştu.

8-Normalde ilk defa denize indirilen bir taşıt için şampanya şişesi kırılırdı. Ancak bu gelenek sadece Titanik suya indirilirken tekrarlanmamıştı.

9-Titanik'te seyahat eden yolcuların bazıları gezi amacıyla gemide değillerdi. Oseyanik ve Adriatik isimli gemiler kabul etmediği için Titanik'e aktarılmışlardı. Bu yolcularla birlikte yine Titanik'e aktarılan kömür stoklarıydı.

10-Koskoca gemide balayılarını kutlayan sadece 13 çift vardı.

11-Titanik'le birlikte okyanus sularına gömülen Kaptan Edward Smith, Titanik'in ilk seferinden sonra emekli olacaktı.

12-Titanik'te 4 dört tane asansör vardı. Bunlardan üç tanesi 1.sınıflara ait, bir tanesi ise 2.sınıflara aitti.

13-Titanik batarken son umut olarak uzaktaki gemilerin dikkatini çekebilmek için ardı ardına havai fişekler atmıştır. Havai fişekleri farkeden S.S Californian gemisinin mürettebatı, atılan fişekler beyaz olduğundan gemide eğlence olduğunu zanletmişti. Normalde dönemin koşullarında acil durumlarda kullanılan fişekler kırmızı olmak zorundaydı.

14-Titanik'e yaklaşık 70 km uzaklıkta bulunan Mount Temple gemisi, yardım çağrısını almış ve kendisine verilen koordinatlara doğru hızla yola çıkmıştır. Ancak koordinatlar yanlış verildiğinden Mount Temple, Titanik'e 12 km uzaklıktaki başka bir bölgeye gitmişti.

15-Geminin düdükleri o zamana kadar gelmiş geçmiş en büyük ve en gürültülü düdüklerdi. 11 mil uzaklıktan bile duyulabiliyordu.

16-Geminin köprü kısmı tamamen suya gömüldüğü ve insanların filikalarda yaşam savaşı verdiği esnada beyaz sakallı ve Kaptan Smith olduğu söylenen kişinin yüzerek filikaya geldiği ve içeri şöyle bir baktıktan sonra yüzerek karanlığa karıştığı filikadaki kazazedeler tarafından ifade edilmiştir.

17-Titanik'te 1.sınıf yolcular köpeklerine tuvaletlerini yaptırmak için 3.sınıf katlarını kullanıyorlardı.

18-Titanik'te panik başladığı ve insanların can havliyle filikalara yönlendiği zaman denize indirilen sınırlı sayıdaki botlardan ilkinde sadece 12 kişi vardı.

19-Kaptan Smith ve geminin tasarımcısı Andrews gemileriyle birlikte batarlarken, tüm buzdağı uyarılarına rağmen geminin son hızda Amerika'ya gitmesini savunan, White Star Line denizcilik şirketinin yöneticisi Bruce Ismay, kadın ve çocukların bindiği bir filikaya atlamış ve uzaktan Titanik'in batışını izlemiştir.

20-1980'lerde enkaza dalana kadar insanlar Titanik'in dümdüz battığını zanletmişler, görgü tanıklarına bile inanmamışlardır. Ancak enkaza ulaşıldıktan sonra Titanik'in ikiye yarılarak battığı gerçeği ortaya çıkmıştır.

21-Bu bölgeden gemilerin geçişinin her zaman yasaklandığı bilinmektedir. Titanik'in batışından sadece iki ay sonra Temmuz ve Ağustos'ta hava koşulları çok düzgün olduğu için gemilerin geçişlerine izin verilmiştir.

22-Titanik'in orjinal adının önünde RMS ifadesi bulunmaktadır. "Royal Mail Ship" yani "Kraliyet'e ait Posta Gemisi" anlamına gelen ifadelere göre geminin batışı Britanya'ya hakaret olarak sayılmış ve savaş ilan etme amacıyla batırıldığı efsanesi ortaya atılmıştır.

23-Titanik'in buzdağı ile olan çarpışması 30 saniye sürmüştü.

24-Titanik'in kazan dairesinde kazanlara kömür atmakla görevli olan işçilerden sadece bir kişi kurtulmuş, geriye kalanları su geçirmez kapıların kapatılmasıyla içeride mahsur kalarak gemiyle birlikte okyanusa gömülmüşlerdir.

25-Gemi batarken hızla uzaklaşan filikalardan geriye sadece iki tanesi dönmüş, 1513 kişiden sadece 6 kişiyi suyun üzerinden toplamışlardır. 1 saatlik zaman diliminde insanların su yüzeyinde kalanları donarak ölmüştür.

26-Son dönemlerde yapılan araştırmalarda gemi enkazında herhangi bir buzdağının yol açtığı büyük bir yarık tespit edilmemiştir. Titanik'in batış sebebi olarak 1912 koşullarında gelişi güzel kullanılan ve camları gemilere monte etmeye yarayan çelik vidaların elle monte edildiği ve zayıf materyalden yapıldığı tespit edilmiştir. Enkazda geminin alt katlarındaki camların büyük zarar gördüğü gözlemlenmiştir.

BATMAZ DENİLEN GEMİ NASIL BATTI
1900 yılların başında ziraat toplumunda hızla sanayi toplumuna geçen
batı insanı, kainata hükmettigi zannına kolayca kapılmıştı.Yaptıklarını hiçbir
kuvvetin yok edemeyecegini söylüyor ve adeta herşeye meydan okuyordu.
O güne kadar imal edilen gemilerin en büyüğüne 'Titanic' isminin verilmesi
de bu cüretten kaynaklanıyordu. Çünkü Yunan mitolojisindeki en ünlü
Tanrılardan birisinin ismi Titanic idi.
Gemideki birçok subay yolculara sık sık Bu gemiyi Allah bile batıramaz
diyor ve bu kör inatlarını geminin batış halinde bile yenilemekten kendilerini
alamıyorlardı. Toplam 46 bin tonluk bu döneminin en büyük Transatlantiğinde
toplam 16 kazan vardı. 66 bin beygir gücüne sahip olan gemi saatte döneminin
en hızlı süratine ulaşarak 23 deniz mili yapıyordu.
Birinci mevki içinbügünün parası ile 50 bin dolar ödeyen yolcular büyük bir lüks
içesinde seyahat ediyorlardı. Gemide 6 bin tane Havana sigarası ile 1 sınıf
kamera-suitlerde odun yakılan 28 tane şömine bile vardı.İrlanda'nın
'Harland and Wolff' gemi tezgahlarında üç yılda tamamlanan Titanic
1912 yılının 10 Nisan günü, İngilterenin Southampton Limanı'ndan ilk
ve son yolculuguna adım attı.
Devasa geminin Southampton - New York arası yaptıgı yolculuk
1912 yılının 14 Nisan'ını 15 Nisan'a baglayan gece sona erdi. Titanic
'White Star Line' şirketi tarafından inşa edilmişti. Manidardır ki yine
aynı şirket tarafından yapılan diğer iki geminin akibeti d Titanic'ten
farklı olmamıştı. Olympic ve Britannic adını taşıyan bu gemilerde tıpkı
Titanic gibi okyanusun dibine demir atmışlardı.İlk inşa edilen Olympic
başka bir gemi ile çarpışarak büyük yara aldı ve hayatını noktalamış oldu.
Titanic ise dev bir buzdagına çarptı ve battı. Yolcu taşıması için inşa edilen
ancak savaş çıkınca İngiliz donanmasında hastane olarak kullanılan
Britannic ise altıncı seferinde Çanakkale savaşında yaralanan İngiliz
askerleri almak için giderken Ege'de Alman U-2 Avcı denizaltılardan
göndeilen torpidolar ile battı.

KORKUNÇ SONA DOGRU
01.15'de korkunç sondan 65 dakika önce geminin ön kısmı 5
kata kadar suya batmıştı.Geminin içinde tahminen 30 bin ton
kadar su vardı.O yarım saat içinde 11 kayık suya indirildi. Artık
her filikada 50-60 kişi oturuyordu. Sabah saat 01.30'da bir el ateş edildi.
5 güverte subayı kendisininde içinde bulundugu 11 kayık suya
indirilirken 'ititşip kakışan üçüncü sınıf İtalyanlar'ın kayığa atlamalarını
engellemek için ateş ettiğini' sonraki sorgulamaları sırasında anlatmıştı.
01.35'de ikinci bir silah sesi duyuldu. Subay Wiiliam Murdoch yarısı boş
olarak indirilmekte olan 15 kayığa binmek isteyen erkeklere sözünü
geçiremeyince onları indirmek için ateş etmekten başka çare bulamamıştı.
15 kayığa son anda tek bir erkek bindi. Titanic'in ait oldugu 'White Star Line' gemicilik
şirketinin varisi Lord Josep Bruce İsmay dan başkası degildi.

ONUNLA BİR DÖNEM BATMIŞ OLDU
Titanic yara aldıktan sonra tam olarak batması 3 saat 20 dakika kadar sürdü.

İNSANLARIN İNSANLIKTAN ÇIKTIĞI ANLAR
6. kayıktakiler, kürekciye suda yüzmeye çalışanların yanına gitmek için
baskı yapmışlar, ancak kürekçi bunu 'zaten yerimiz yok,
biz de batmayalım ' gerekçesiyle reddetmişti. Komisyon raporlarına göre
4 kayıktaki kürekçiler sudakilere yardım etmek istemiş ancak yolcular
bunu 'yasaklamışlardı' Ve diğer kayıklarda daha da insanlık dışı
uygulamalar a yaşanmıştı. Kazadan kurtulanların anlattıklarına göre
hep beraber tempo tutup şarkı söylemişlerdi. Hem denizde haykıranların
hem de vicdanların seslerini bastırabilmek için ... Ve kürekçi Lowe
denetimindeki 14 kayık , içindeki herkesi diğer kayıklara aktardıktan
sonra boş bir halde su üzerinde kalmaya çalışan yüzlerce insana
yaklaşmış , onlara 150 metre kala durmuş ve yarım saatten fazla
bir süre beklemeyi tercih etmiş. Sorgulamayı yapan senatör 'neden' diye
sorabildiğinde ise 'yaklassaydım hepsi binmeye çalışır , hep beraber
ölürdük'cevabını almıştı. Sudakilerin hayat belirtileri yaklaşık bir saat
kadar sonra kesildi. Cesetler suyun üzerini yakamoz gibi kapladığında
kayıklar uzaklaşmıştı. Kurtulan sivillerden hiçbiri yargılanmadı. Birçok
devlet , ceza yasalarının ölümle karşı karşıya gelerek kendini savunmak
zorunda olan insanlar için yapılmadığını söyledi. Carpathia olay yerine
Titanic tamamen gözden kaybolduktan tam iki saat sonra vardı. Kayıkların
çoğu daha çevredeydi ve sabaha kadar kayıklardaki insanları güvertesine
almakla uğraştı. S.O.S çağrısına gelen diğer gemi Californian ise ancak
sabah 08.30 'da kaza mahalline ulaşabildi. İki geminin ifadelerinde
anlaşıldığına göre Titanic yardım sinyallerinde yanlış koordinatlar vermişti.
İki gemininde yolu biraz da bundan uzamıştı. 15 Nisan sabah saat 2.05 'de
denize inmiş Filikalarda birinci mevkiden yüzkırkaltı (%97) ikinci mevkiden
yüzdört( %89) üçüncü mevkiden yüzüç(%42) kadın ve çocuk yüz kırkaltı yetişkin erkek
ve geminin
885 mürettebatından 212 kişi kurtulabilmişti. sabah dörtte filikalardan ilkine yardın ulaştı.
sağ kalabilen 705 kişi yardıma gelen gemiler tarafından kurtarıldı.

Kaynak:shiftdelete.net
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://rose-garden.niceboard.net
 
Titanik Gemisi Neden Battı ?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Gül Bahçesi :: Kültür & Sanat :: ÜLKELER TARİHİ-
Buraya geçin: